[Epitesz-barkacs] motoros gurulos utcai autobejaro kapu

szlretro szlretro at freemail.hu
2010. Okt. 13., Sze, 20:30:20 CEST

Hello vajk,

2010. október 12., 14:26:16, írtad:

vf> szia,

vf> ha mellette szemelybejaro van, akkor a nem fuggesztett sem ertem hogyan fer el.
vf> amikor nyitva a kapu, akkor eltakarja a szemelykaput?

vf> ahol ilyet lattam, ott 3/4-es cso volt leteve. anyumnal kb 40-es szogvas van.
vf> azert jo, mert nincs benne a betonban egyaltalan, a szelere hegesztett fulekkel
vf> van lecsavarozva. kicsit ugrik rajta a kocsi, de nem veszes. cserebe mivel eles
vf> a  teteje, a rafagyott jeget, havat, barmit siman tolja le rola a kerek, nem
vf> siklik ki soha.

Udv a Listanak!

En nem olyan regen keszultem el a mienkkel: 3,5 m a nyilas, amit 4
m-es kapu takar. En is a szogvas mellett dontottem, Vajk Anyujaekeval
analog modon nalunk is 40-es a meret, csakugy, mint a zartszelveny,
amibol a keret van. Nem tudom hogy fog bevalni, de nem a vastagfalu
lett, azonban igy is kelloen merev az egesz tabla. Ha be
van csukva a kapu, akkor a fogado oldal es a felso vezetogorgok elegge
mereven tartjak. Valaki irta a 10 cm-es bevezetot: pontosan :)
Mikor feltettuk a kaput, kb. 2 cm-t "ment melle" a teteje: ezt a
fogado oldalbol kinyulo 10 cm-es 20-as laposvassal siman meg
lehetett oldani. Probaltam erovel jobban kiteriteni, nem nagyon
ment, szoval ne aggodj!
A teliesitesben nem voltam tul optimista: vettem 10 db 5W-os
ellenallast, amit belebetonoztam a szogvasba. 12V-rol kelloen
melegszik :).
A rogzitesnel nalam erdekes volt a helyzet, mert a
teljes tavolsag (kapu csukva + nyilasi hely) 2 szinten van, 5 cm
kulonbseggel. Emiatt a kapu egyik szelen levo gorgot meg kellett
emeljem. Egyelore 3 kerek van a kapun, elegnek eleg, de nem baj ha
tobb van (En 2000 Ft/db korul vettem, korrekt, csapaggyal,
a 90 fokos ekpalyan feluli bemarassal, rendes "anyagbol".
Ilyet nem tudtam volna itthon osszehozni.). A betonba en 12-es
betonvasat tettem, amihez hozzahegesztettem laposvasat, erre pedig a
szogvasat ugy, hogy a laposvasak vonalaban kivagtam a szelebol: igy
felfekszik a betonra a szogvas.
Hopp, most nezem, ez motoros thread, a mienk viszont nem az -
egyelore. Vettem a metroban egy taviranyitos kp. zarat, ezt 3 relevel
megtamogatva kesz is a tavrangato. Me'g a motor, illetve az attetel van
vissza. Erre szemeslancot gondoltam felhegeszteni a kapura, azon menne
a lanckerek, amit egy ablaktorlo motorral tekernek. Sajnos itt van egy
felelmem, ami a kapuval erosen osszefugg: nagy a tomeg. Saccolni nem
szeretek, de csak a 10 m 40-es profil a T osztokkal (2 db), illetve a
betetekkel (amik szendvicspanelek (ez volt itthon)) combos sulya van:
bele kell kapaszkodni indulaskor :( Utana mar jo, a csapagyas
gorgokkel szinte siklik, csak hat ugye a fizika...
Amit szinten valaki irt, a vegallas: en a szogvasba hegesztettem 2
anyacsavart, amibol menetes sza'r all ki. Ezt kontraanyaval mm-re be
tudom loni, hogy a kapu szelere rogzitett L vas mikor utkozzon neki. Igy
a fogado oldal teljesen tehermentesitve van, nem er neki egyaltalan.

Bocs, kicsit hosszu voltam.

udv,
Szalai Laci