[Epitesz-barkacs] Sütőlap indukciós főzőlaphoz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 14., Cs, 16:43:17 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Józsi szerint elég a vékony is. Felfekszik rendese, vagy rücskös az
> alja, légrés van?

Így van, a vékony is melegszik. Van nekem félliteres zománcoz vasbögrém, azt is
viszi. Meg van egy kb másfél literes zománcos vasedény (nemrég vettem, tök
aranyos, tésztát vagy gombócot főzök benne), azt max teljesítményen is viszi.

A teafőző anyaga még vékonyabb, és rozsdamentes, azt is viszi. Másik teafőző is
rozsdamentes, de annak még ennél is vékonyabb anyagú az alja, azt már nem viszi.
De ha odarakok valamit pluszban, akkor beindul, és még egy festékes aerosolos
flakont is melegít.

Sőt, ha alufóliát rakok rá, ami igen vékony, de az alu jól vezet, azt melegíti
(de csak 1 másodpercre mertem, mert látszott, hogy mindjárt megolvad, és a
mágneses erő hatására felemelkedett). Vagyis lehet, hogy ha alufóliát
ragasztanék kerámiaedényre vagy üvegedényre, akkor azt is lehetne melegíteni
így.

A légrés számít, de 2-3 mm még jó. Maga a tekercs kb 8-10mm-re van a kerámia
laptól, ami kb 4mm vastag, szóval az edény aljától a tekercs tizenvalahány mm-re
van. A tekercs 25kHz-es mágnesmezőt szór ki. Soros rezgőkörről van szó, ő belőle
az L, C meg van külön a nyákon, elég nagy feszű, de nem emléxem, mekkora.