[Epitesz-barkacs] Sütőlap indukciós főzőlaphoz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 14., Cs, 17:06:42 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Öntöttvas nem lehet gond? Csomó kis zárvány vagy mi van benne, amitől
> nem tud jelentős örvényáram kialakulni? Csak gondolkodom, nem tudom :)

Nem gond. Az alu serpenyőfélék pl alul érdekes szerkezetek: a vasból készült
talp nem folytonos, hanem az alu közte van, tehát valami présöntés során kerül
az aluba az a vasszerkezet, amikor az egész készül. Középen ovális keskeny
radiális alu minták vannak körbe, a többi részen kb 3-4 mm átmérőjű lyukakban
látszik az alu, ez az egészet kb be is borítja.

De ha ráteszek a rezsóra két laposvasat, azt is melegíti. Egyet még nem vesz be.

Van itt hulladék vékony trafólemez, háromszög alakúak, 0,35mm-esek. Ha egyet
rakok rá, ami kb félig takarja az aktív felületet, még hibajelzés van, de ha
kettőt, már melegít. Nincs köztük átvezetés. Ezeket is csak egy pillanatig
mertem felrakni, mert egyből baromi forrók lettek.

Próbáltam még vaskloridot melegíteni :-), de nem vette be. Nagy műanyag edény
falához szorítottam oldalról. De már látom, azért nem ment, mert az edény is van
vagy 3mm-es falvastagságú, szóval túl messze volt a tekercs. Lehet, hogy egyszer
kipróbálom úgy, hogy nincs ott a teteje, csak a tekercs relatíve közel. Ez nagy
szám lenne, mert a mindenféle durva vegyi fürdők melegítése mindig gond, ezzel
meg az edény falán át lehetne melegíteni.