[Epitesz-barkacs] homokszuro Re: viztisztito vasas lottyhoz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 19., K, 19:19:10 CEST

(G)feri  <mekk-elek at freeweb.hu> 2010.10.19. 17:48:17 +2h-kor írta:

> Kedves Mágus!
>
> Azért a homokszűrőkből csak a nagyobb méretűek használhatóak igazán.
> Ami  nekem van kb.legalább 10 kg. homokkal a kis medencémhez, szépen
> megtisztítja a vizet, de ahogy
> már  valamennyi  koszt  begyűjtött, annyira eltömődik, hogy alig folyik át
> rajta      víz.    Ha    azt   akarnám,  hogy folyamatosan a szükséges
> min. több száz liter /óra vízmennyiség feletti tudjon átfolyni rajta,

400 - 500 liter/h -ra saccolok

ilyet találtam pl.
---------------
Bestway homokszűrős vízforgató 5,6m3/h
Max. teljesítmény felvétel: 400W
Max. vízforgatási teljesítmény: 5678l/h  (5,6m3/h)
Hálozati feszültség: 220-240V 50Hz
tartály átmérő : 395mm  (korrózióálló tartály!)
szükséges homok mennyiség: 45kg (0.5-1.25mm szemcseméretű kvarchomok)
Maximálisan átengedhető vízhőmérséklet: 35°
----------------
tehát ennek a max. 1/10-ét kellene átengednie

a mellékelt mórickaábra szerint pl. így tudnám megcsinálni egy 40x40cm-es
mosógépüsttel ( egy régi WM66-os NDK mosógépből ) és korrózióálló is :-)

ha kellene még, akkor párhuzamosan is tudok kapcsolni még egyet
akkor már 10m3/h  -nak az 1/20-át kellene áteresztenie

> akkor  pár óránként állandóan forgathatnám vissza a homokból a kosz
> kimosásához.
> Ezért inkább   a  vízfelszínről  az  úszó  bograk, stb.
> begyűjtésére,  a  víz  forgatására, durvább szennyezések szűrésére kell
> mellette még egy síma szűrős szivattyú.
> Nem tudom mennyi víz forog át óránként egy átlag fűtés rendszerben, de
> egy    ilyen   fojtás   nem   biztos,   hogy  jó  ötlet.  Ráadásul  a
> homokszűrőkben a homok alatt van egy a homokszemcséknél kisebb nyílású
> általában műanyag szűrő, kérdés ez is mennyire hőálló.

ezt  ki tudnám cserélni, lenne egy próba, ha meg gond lenne, akkor ezt
a homokszűrőt kikapcsolom, és akkor tavasszal jó lesz hidegvízes medence
készítésének ösztönzéséhez :-)

de egy próbát megérne, hogy a vizet mennyire szűrné tisztára