[Epitesz-barkacs] villanybojler hofokszabalyozo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 22., P, 14:12:14 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Ja, így igen, de Mágus mintha azt szerettte volna csinálni, hogy a
> villanybojler kapcsolóval periodikusan megnyit egy csapot, hogy ne
> jegesedjen el valamilyen cső, ami a szabadban megy. Leglább is nekem
> ez jött le.

Egészen pontosan: van egy kültérben elhelyezett kazánja, amiben nem fűt
folyamatosan. Ha nem fűt benne, akkor a keringetőszivattyút se akarja járatni.
Minden hőszigetelve van, de ugye a vékony cső olyan kicsi hőkapacú, hogy nem is
nagyon lehet hatékonyan hőszigetelni, ezért belefagy a víz. Ennek az
elkerülésére próbál módokat taláni. Pl a keringetőszivattyú időszakos
elindításával.

De ezt lehet többféleképpen. Állandó járatás nélkül lehet időkapcsolót használni
x<<1 bekapcs időaránnyal, de ha sikerülne alkalmas helyen hőmérsékletet mérni,
azzal vezérelni a szivattyút, sokkal kisebb lehetne a bekapcsolási arány.

Én meg azt is el tudom képzelni, hogy szivattyú nélkül is elindulna egy
visszafelé irányú keringés gravitációs úton, ami miatt magától se fagyna be
sehol a cső, ha naponta egyszer be van fűtve.