[Epitesz-barkacs] faház "alap"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 24., V, 20:34:15 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ez lenne a korrekt megoldás, de egy 35 éves faház már erősen
> közeledik az élettartama vége felé (amortizációsan már nulla értéken
> kéne nyilvántartani). Nem biztos, hogy érdemes ennyi melót és pénzt
> beletenni.
> Nagyobb pénzügyi és használati értéket lehetne létrehozni a
> bontásával és egy új épület felhúzásával.

Ebben biztosan igazad van. Viszont én már csináltam faház átköltöztetést, és a
berendezési tárgyak, minden szir-szar le- meg felszerelése, szóval elég nagy
meló. Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy megéri, sőt, lehet, hogy rendesen
megcsinálva újra, a régi anyagokból csak a jót felhasználva egy sokkal jobb jön
létre, és maga a munka (betonozás) is sokkal könnyebb. Sőt, a régi betont
teljesen összetörve az alapba, ami sokkal nagyobb kéne, hogy legyen, meg
mélyebb, bele lehet dolgozni (ha nem valami porlós vacak).

De már tutira nem idén! :-)

Addig is: meg lehet emelni a nyilvánvalóan bármi okból lesüllyedt részeket.
Ilyet is csináltam már, bár ronda megoldás, de működik: a meglévő alapba bele
lehet fúrni, és ráerősíteni vasszerkezetet, a faház megsüllyedt részére is, több
ponton. Csavarokkal lehet emelni, amik a két szerkezet között feszítenek, szóval
mondjuk a felső vasszerkezetből kiáll erős tartó, amiben van mondjuk egy M10-es
menet, és az ide beletekert csavar rányomódik az alsó tartó hasonlóan kiálló,
merev vasára. Szépen egyenként lehet kicsit tekerni mindegyiken, és felemelkedik
a ház megsüllyedt része, el a betontól. Utána alá lehet nyomni ezt-azt,
fugaszil, purhab, mifene. Meg hát ékelgetni is lehet.