[Epitesz-barkacs] faház "alap"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 25., H, 14:02:23 CEST

vajk fekete wrote:
> nalunk rendelet van ra, hogy a kerites nem lehet asszem 2m-nel
> magasabb, es 50%-ban atlathatonak kell lennie.

Igen, ilyen szokott lenni. Én is ilyen egyszerű, evidens követelményekre
gondoltam.

> ha bejelenteskoteles: bejelentem hogy epiteni fogok egy 3meteres
> betonfalat. erdemben nem vizsgaljak, hiszen csak bejelentes. viszont
> ha birsagolhatnekjuk van, meg csak setalni sem kell a kornyeken,
> leulnek az irattarban, lapozgatjak a bejelenteseket, es ha talalnak
> egy szabalytalant, akkor kimennek buntetni.

Na igen, de a bejelentéskötelesre is vannak a fentihez hasonló egyszerű
korlátok, és ha betartom, akkor ilyet nem tehetnek. Nyilván vannak pl szélességi
korlátok, tehát ha egy 2,9m magas építményt kreálok, ami 30 méter széles és 5
méter a másik mérete, az már tutira nem lesz simán bejelentésköteles.

> akkor most melyik volt a jo modszer?

Ha még csak engedélyköteles se, akkor is meg kell nézni a korlátokat. Ha tényleg
az, amit csinálni akarok, még csak bejelentésköteles sincs, akkor nem fognak
bevenni tőlem se bejelentőlapot, se építési engedély-kérelmet. Ekkor mit
csinálsz? Nem építed meg?

Hülye példa: fel akarsz szerelni a falra egy szép nagy polcot. Megtervezteted,
és beadod engedélyeztetésre. Szerintem nem fogják bevenni, ebben csaknem biztos
vagyok.