[Epitesz-barkacs] forrasztasi kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 26., K, 13:14:21 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> arra már nem emlékszem pontosan, hogy 25 évvel ezelőtt
> készreszerelt volt-e, vagy sem, az tényleg "IKEAmintás"
> "szereld magad" lehetett a háttérben, azt viszont nem olvastam
> leírásban, hogy 5 évenként csiszoljam át a kontaktusokat a csavar
> alatt... :-)

Ebben az az érdekes nekem, hogy van itt egy egyszerű kicsi yagi tv-antenna, ami
már messze régebbi, mint 5 éves, és nem is rézből, hanem aluból van, de még tök
jól működik, pont úgy, mint régen. Pedig mindenféle szar helyen (=nem védett)
bnc elosztók is vannak mert vagy 4 felé oszlik az antennajel, ebből kettő van
kihasználva, a többin lehet, hogy lezárás van.

> oké, milyen trutyi lenne jó ilyen feladatra?
> (gondolom, hogy grafitos zsír nem lenne jó)

De, végülis bármilyen zsír is jó lehet, ha elég vastagon rányomod, hogy ne
tudjon a víz bemenni a kontaktba. Sőt, akár szigszalag is lehet!

> a fénymásoló fekete pora, ami mintha szelénes lenne, belekeverve
> egy kis mesterpasztába?

Az minek? Fém a fémen a jó! A bekenés nem előtte, hanem utána kellene, hogy a
víz ne tudjon behatolni a fémek közé.