[Epitesz-barkacs] mosogepmotor kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 28., Cs, 08:34:24 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ez egy sima mezei mosógépmotor, amikor volt még 110Voltos
> hálózat is,

Akkor érthető a kétféle indítási irány. Még a régi fajta, tárcsásnál is célszerű
lett volna, ha oda-vissza forog határozott, nem túl nagy időközönként. Nem
tudom, volt-e bárkinek ilyen mosógépe, én sokat mostam vele. Egyirányban
forgóval. Néha olyan összecsavart ruhát vettem ki belőle, hogy rossz volt nézni.

> kb 1949 - 1953 között gyárthatták, ebben az időben volt a
> a termékbe bedolgozott anyag súlya alapján a termékár
> képzése is, még az ékszíjtárcsa is aluminium.

Még nem volt műanyag.

> olyan lehetett a háttérben, hogy eredetileg 110Voltra volt kötve,
> a fekete kötésekkel 220V-ra barkácsolók jól macerálták át
> amikor már egy kisembernél a 110Voltról 220Voltra álltak át,
> de ha rádugom a 230V-ra, kézzel bepörgetés után most is jól
> érzi önmagát.

Megy az kondival is ám! A relés módinál kifejezetten nagy ellenállású a
segédtekercs. Mert ha nagy az ohm, akkor a főtekercshez képest jelentős
fáziseltolódású lesz ennek az árama. Ráadásul a nagy ohmot úgy lehet
megvalósítani, hogy szintén rézből készül, de vékony huzalból a tekercs, ezzel
azt is elérik, hogy sokkal kevesebb helyet foglal, tehát több marad a
főtekercsnek.

Itt viszont nem ilyen lehet ez a motor, hanem csak ügyes emberek kitalálták,
hogy egy kétfeszre készült 3f motort hogy lehet egyfázisra használni. Az IMI-nél
erre tuti voltak jó szakemberek.

> holnap egy ohm-mérővel fogom körbemérni

Remélem, sikerül, mert hogy igen kis ohmok lesznek ott.