[Epitesz-barkacs] vizszintes egoter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 28., Cs, 22:21:53 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2010.10.28. 20:32:07 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Miért kell megkérdezzük, hogy mi a célod? Tűztér lehet
> cserépkályhában, kazánban, sparhertben, kemencében stb. Ebből mi lesz?

a  40x40x100-as tűztér az adott,  eredetileg egy álló, vízteres kazán volt, és

az eredeti összebarkácsolója egy egyaknás kályha alapján dobta össze,
és egy 100-as cső volt a füstkivezetése. Nem produkálta azt, amire gondolt,
és méhtelepen végezte, én meg sok-sok évvel ezelőtt kilóra jutottam hozzá

az 50x50-es kazánból a  40x40-es vaslemez aljat kivágtam, 3 sor téglából
a hamutérrel növekedett, és 1 szoba radiátorait kiszolgálta, a másikban
maga a kazán 2,5 négyzetmétere fűtött 2 fűtési szezonban

ezt a ketyerét lefektetve, és a kb 25x25-ös régi ajtónyílása lesz az a luk,
( a piros nyíl itt megy felfelé ) ami egy másik kazán tűzterébe vezeti a
lángokat. (az már egy "gyári", 24kW-os )

ha ezek koksz vagy feketesznnel lennének tüzelve, a "rövid lángút"
(3m) elég lenne, de gyenge barnaszén vagy fatüzeléshezhez ez kevés
lenne, mert ahhoz már 10, de inkább 15m "hosszú lángút " kellene

másik kazánba fogja