[Epitesz-barkacs] programozhato termosztat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 29., P, 09:25:15 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Olcsót vettem, de semmi panaszom nincs rá: Computherm Q7.
> Fél fokos felbontású a kijelzése, ami persze azért nagyobb
> hiszterézist jelent.

aludtam már olyan helyen, ahol ilyen van. Hááát, vagy én voltam klimaxos, vagy
nem tudtam a folyamatos hőfokingadozást tolerálni.

Ha nekem lenne ilyenem, a bal oldalán a falnál kiálló kis érzékelő alá betennék
egy ellenállást, amit megtáplálnék onnan, ahonnan az általa kapcsolt akármi
megy. Ezzel megpróbálnám erősen csökkenteni a +/-0,5 fokos (elvi) hiszterézist.

Az rémlik, hogy egész éjjel hol ledobtam magamról minden takarót, és még úgy is
melegem volt, aztán nyakig be kellett takaróznom, mert fáztam.

Persze biztos meg lehet szokni.

Az is lehet, hogy csak a fűtés volt hülyén beállítva. Ha a helyiséghez képest
túl erős a fűtés, pl magas a vízhőfok, akkor mire megjön a termosztát
érzékelőjén a +0,5 fok a beállítotthoz képest, addigra minden radiátor (ott az
volt) tele lett forró vízzel, és hiába kapcsolta ki a cirkót a cuccos, azok
ledobták magukról a hőt, és +1,5 fok is lett a végére. Lefelé gondolom kb jó
volt. Szóval ha a vízhőfokot kisebbre sikerül állítani, vagy a lángot, akkor
jobb lett volna. De hát nem az én kompetenciám volt.

Neked semmi ilyen tapasztalatod nincs, gondolom.