[Epitesz-barkacs] hidrofor tartaly

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Okt. 31., V, 19:14:24 CET

Szervusz Lista!

Pár éve vettem 80 literes kínai festett vas hidrofor tartályt,
gumihólyagosat. Beszerelés után egy évvel a hólyag elhasadt, de csak
hónapokkal később tudtam kicserélni, addig ette a rozsda a tartályt.
Kapott új belet, az fél év után hasadt szét, de ezt már a tartály sem
tűrhette, ő is kirepedt. A tartály dolgát nehezíti, hogy vörösréz
csövezés van körülötte, dehát ez sem volna szabad bajt okozzon, ha a
hólyagok bírják a gyűrődést. Létezik ebből jó minőségű?

A másik, amin gondolkodom, rozsdamentes tartály, lehetőleg hólyag
nélkül. (tudom, beoldódik a levegő a vízbe) Egy helyen láttam
csillagészati árakon, Hol érdemes ilyet venni? A saválló is
rozsdamentes? Ezek hogy viszonyulnak a vörösrézhez?

Ha egy tartály nem lekerekített, hanem rendes hengerforma olyan 40 cm
átmérővel és 120 cm magassággal, az hogy bírhat 4 bar nyomást?
Eredetileg szabad kifolyású bortartály.

Igazán még a bojlertartály is jó lehetne, mert az bírja a vizet,
különösen Mg anóddal. Ott egyedül a tetején hiányzó légszelep lehet
gond, alulról kéne levegőt bejuttatni.

köszönöm, szia: Balázs