[Epitesz-barkacs] fagyasztó szekrény fogyasztás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 2., Cs, 12:19:53 CEST

Acs Gabor wrote:
> Köszi a részletes leírást!
> Az azért szomorú, hogy egy ilyen funkciójában és árában 'tartós
> fogyasztási cikk' használatára pár évre számíthat csak az ember.

Ezt semmi nem indokolja, szóbeszéd.
Egyetlen olyan ismerősöm sincs, akinek ne sok-sok évig tartott volna bármelyik
hűtője. Pedig van, akinek ez az antifrostos van, az modernebb ugye működésében.
Hogy meddig fog tartani, nem lehet tudni, sok éve vette, és nem tűnik úgy, hogy
tönkre akarna menni.

90 táján volt a gorenje turizmus. Akkoriban sokan kimentek guberálni is ugye,
van is olyan ismerősöm, aki hűtőt hozott haza. Nem azért voltak kidobva, mert
tönkrementek volna, hanem mert a jómódú német újat vett, és nemtom, hogy
lehetett a régihez a magyaroknak hozzájutniuk. Biztos nem lomtalanítás magyar
módra, hanem ahogy a másik listán leírták osztrákiában lakók.

Olyat hallottam, hogy elszökik a gáz, ami több okból szokott történni. Pl nem
ritka, hogy gyorsítani szeretné a jég eltávozását valaki késsel, és simán
átszúrja a hűtő részt valahol.

Ha már leolvasztás: ha van olyan hűtő, ami nem önleolvasztós (pl mélyhűtő lehet
ilyen), azt úgy lehet igen gyorsan leolvasztani, hogy egy ventillátorral beküldi
az ember a levegőt. Semmi más nem közelíti meg ennek a leolvasztási sebességét.
Se hajszárító, se forróvizes edény berakása.