[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Sze. 3., P, 10:19:08 CEST

> Most már okosabbak lettek: jelentős gáztározó kapacot béreltek Mo-tól.

Az az eddigi esetekre elegendő is. De ki tudja, mi lesz majd később?
Csak a hőszigetelés lehet a megoldás. Nagyon nem triviális a gondolat,
a ház terveit én is úgy kezdtem készíttetni 2007 elején, hogy nem lesz
hőszigetelés. Most már majdnem kész a mondjuk 18 cm EPS-nek megfelelő
hőszigetelésünk. Azért nem több, mert ezekkel az adottságokkal többet
nehéz csinálni és nem biztos, hogy értelme is van. Egy értelmes havert
úgy kellett győzködnöm most nyáron, hogy 5 cm EPS helyett tizet rakjon
a házra és legyen lábazati hőszigetelés is... az újságban hirdetett
extra hőszigetelésű most épülő ház 38 cm Porotherm falon 7 cm
hőszigetelést jelent, megkérdeztem. Ugyanakkor Angliában pár éven
belül már csak passzívházra adnak majd építési engedélyt...

szia: Balázs