[Epitesz-barkacs] d-ég indirekt tároló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 3., P, 12:48:12 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Csak sokkal bonyolultabb belőni a szögeket. Illetve talán nem is, ha
> csinálsz egy célpontot, és mindegyik kis tükörrel felragasztáskor oda
> lősz. Ezesetben szabadon választható a "fókusztávolság" is, illetve a
> fókuszpont, nem vagy a parabola ívéhez kötve.

Pontosan így gondoltam. Persze a nap segítségével kellemetlenebb belőni, de egy
helyiségben (lehetőleg jó nagy) egy pontszerű fényforrással, pl egy leddel egész
jól be lehet lőni.

Ha meg mégis kint, akkor van mód arra is, hogy nem kör alakú a lap, hanem
mondjuk úgy néz ki (mechanikai okokból), mint egy radarernyő.