[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 09:29:15 CEST

Pataki István wrote:

> Mitől lesz drága az energia? El kell hitetni, hogy nagyon kevés van
> belőle, és meg kell akadályozni, hogy ez változzon. És addig lesz
> energiafüggés, meg minden gazdasági és politikai következmény, ami

Ez egy nem túl jóindulatú megközelítés.
Bármi mitől lehet drága? Hát attól, mert megveszik annyiért is.
Egy popsztár miért keres sokat, vagy egy felkapott sportoló?

Amúgy meg ha bárkinek (állam....) van módja drágítani az energiát, és annak
spórolás a következménye, azzal én csak egyetérteni tudok.

Azt bátorkodom állítani, hogy ha minden energiahordozó, de főleg a gáz sokkal
drágább lenne sok év óta, Mo-on már igen nagy arányokat öltene a házak
hőszigetelése. A folyománya meg az lenne, hogy a jelenlegi áraknál sokkal
drágább lenne a hőszigetelőanyag meg munka... meg még az állványozás is, mert
hogy sokkal nagyobb lenne rájuk a kereslet, miközben talán nem biztos, hogy
megnőne a gyártói kapacitás a szükséges arányban.

Aztán lehet, hogy rácuppannának a kínaiak, és mégis olcsóbb lenne a polisztirol
hab (kínaocell :) ), de azt is el tudom képzelni, hogy sok kis kínai szaladgálna
a házak falán, mint pók a falon, és állványok nélkül ragasztgatnák fel a
táblákat. :-)

Akárhogy is, elviccelem a dolgot, de háztechnikailag előrébb lennénk sokkal.
Amikor az állam beavatkozik szociális okból pl, hogy lenyomjon energiaárakat,
akkor nem tesz jót, csak elsőre tűnik annak.

A klímaváltozásnak ehhez kevés köze van. A függőség kialakulásának annál
nagyobb. Ha egész európa átállna a gázfűtésre teljes egészében, és csak az
oroszoktól tudná beszerezni a gázt, akkor olyan irdatlan magasra lehetne nyomni
az árát, hogy ihaj. Azért nem történik meg, mert számos alternatíva is létezik
azért. Meg hát európa többi országa nem csinált ilyen marhaságot, mint mi, hogy
szinte kizárólag gázra állította át a lakosságnál a fűtést.

> A sok sületlenség helyett inkább arra kellene koncentrálnia az
> emberiségnek, hogy a mindenképpen megváltozó klímához igazítsa az
> életét, pl. úgy, hogy kikísérletezi az alkalmazható (élelmiszer)

Ezzel teljesen egyet tudok érteni - azzal a kieggel (vesszőparipa köv.), hogy
moderálni kéne tudni valahogy a létszámot. De ez másik mese.