[Epitesz-barkacs] fagyasztolada 1

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 09:51:03 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> 10éves Lehel fagyasztóláda
> szeptemberben +20fokos környezetben
> 88 - 93Wattos motorfogyi mellett
> 36óra alatt 2,23kWh -t fogyasztott el
>
> ez napi 1,6kWh, pedig ajtózárásilag jó,
> (az a vákumos próba szerint)

Vagyis megfelel egy 67W-os izzónak.

> ha a motorja is jó, és a szigetelés is elvileg 10cm vastag,
> és nem lett semmi macerálva rajta, akkor mitől ennyire sz.r ?

ez teljesen jó. A dolog kulcsa, hogy állandóan jelen van, mint fogyasztó.

Ha kiegészítenéd a szigetelést, lehet, hogy le tudnád nyomni picit a
fogyasztását, mondjuk 50W-os izzónak megfelelőre, de jobban nem hinném.

Ez az ára a mélyhűtő használatának. Át lehet gondolni az étrendet, és akkor
lehet, hogy nem kell. :-)

(Pl nekem alig kell. Van egy pici mélyhűtőnek csúfolt rész, de ez csak éppen
fagyosan tart dolgokat, amiben hasábkrumplit tartok néha, de alapvetően csak a
normál hűtő részre van szükségem, ott se nagy térre. Csak úgy 6-10 napot bírjon
ki, ennyit szoktam vásárolni növényeket meg pár nemnövényt még. Nullára kieszem,
aztán megyek vásárolni. :-)

Tényleg, ez állítom, hogy nagyon nem jellemző a háztartásokra. Valami háborús
hiánylelkület él, ami életveszélyt prognosztizál, ha elfogy a kaja. Éreztem az
elején, amikor ráközelítettem, hogy hú, bajban leszek. Közben pedig frászt
leszek, ha már tényleg semmi nem lenne, még döglött egér sem, akkor csak el kell
ballagni a legközelebbi bótba, ahol éjjel-nappal kiszolgálnak, valami ehető
biztos van. Meg hát étterem is, de ez nem jön szóba most.

Sőt, ha már tök kifogyott a hűtő, tényleg abszolút nullára, akkor is van pl kis
mák, száraztészta, cukor(féle), netán valami halkonzerv vagy ki mit vesz néha,
befőtt, tartóstej, mittudomén. Nekem még sosem sikerült a kajakészletemet
valóban teljesen lenullázni.

Ennek a félelemnek, ami a nagy hűtőládákat meg mindenféle kajaraktárakat
fenntart, márpedig ára van. Nem csak a hűtő működtetése, hanem a "van bőven"
érzés túlfogyasztást eredményez, az meg hízást. :-)