[Epitesz-barkacs] hutoszekreny fogyi 1

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 5., V, 10:08:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy öreg, 26éves Csinár hűtőszekrény,
>
> a gyári felírás szerint 170Wattos a motorja,
> a Lidlisben vett mérő 140W-ot mutat

Lehet, hogy már némi gáz kiszökött belőle, de az is lehet, hogy a 170W arra
vonatkozik, amikor melegebb helyen van. Kánikulában lehet, hogy még többet is
evett.

Már írtam, hogy a névlegesen 3,5kW-os klímát kipróbáltam fűtésre kánikulában, és
amikor 10A-t is kezdte megközelíteni az áram úgy, hogy láthatóan még tovább
akart menni, akkor lekapcsoltam. Névlegesen meg ugye valami 5-6A körül kell
legyen. Ugyanakkor istentelen fagyban, amikor itt is elég hüsi volt (nem volt
semmi hőszigetelés), eléggé alászállt a teljesítményük.

> ( volt ennek egy "testvére" is, azt szétszedtem, 5cm sárga
> kőzetgyapot volt a hőszigetelése
>
> valahol olvastam a neten, hogy a hússzállító hűtőkasznis
> teherautókon is  4 - 5 cm a hőszigetelés, és talán a
> lakókocsikon sem vastagabb a hőszigetelés )

Nem jó az összehasonlítás. Minél nagyobb egy tér, annál szarabb hőszigetelés tud
ugyanolyan jó eredményt adni, ha térfogategységre vesszük a hő termelődését.

Ezért van az, hogy az emberi test ugye nem egy brutál hőforrás, míg a Napot
annak tekintjük, jóllehet per köbméter kevesebb hő keletkezik benne átlagosan,
mint egy emberi testben. (Nap: 0,2W/m3, ember: 700W/m3 minimum)
Az ember méretű és tulajdonságú hőforrást el se tudom képzelni, mivel lehetne
úgy szigetelni, hogy 6000 fok legyen a felületi hőmérséklete. :-)

Szóval a méret nagyon számít. Még egy példa: a föld belsejében legbelül is 6000K
a hőmérséklet, ha jól tudom. Ez nem nukleáris bomlásból származik, hanem
eredendő bűn, akarom mondani hő. A méretek és hőkapacok miatt a Föld a Nap
felfúvódásáig se fog kihűlni. Nincs rá elég ideje, kevés a hátralévő 4-5milliárd
év hozzá. Közben pedig a ház akárhogy is van hőszigetelve, ha kint hideg van,
legjobb esetben is néhány napos hűlési időállandóval fog hűlni, vagy fordítva,
melegedni. A kislábas meg lefedve is igen hamar hül ki, a wolframszál meg olyan
gyorsan, hogy alig lehet tettenérni a folyamatot méréssel. Pl izzásból rárakott
ohmmérővel másodpercek alatt zuhan az ellenállása a hideg felé, és csak azért
nem éri el, mert az üveg is esetleg felmelegedett. De ha csak pillanatszerűen
izzítom fel, néhány másodperc, és a hidegellenállást mérhetem. Az izzáshoz
tartozó ellenállást ohmmérővel nincs is módom megmérni, mert megmozdulni se
tudok annyi idő alatt, amíg az megszűnik egy 100-as izzónál pl.

Bocs a szómenésért - hjozsi