[Epitesz-barkacs] tekercs es forgoresz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 5., V, 11:07:49 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.05. 01:11:43 +2h-kor írta:

> Nem lesz a fordítottja, nem tőle függ a forgásirány, hanem a mezőtől, ami
> forgatja.
>
> hjozsi

szétszerelés előtt,
a) bekapcs, búg, de nem pörög kikapcs
b) a fűnyíróról a kést levesz, bekapcs
   búg, de kézzel nehezen, de felpörög,  zörög, fémes hangok,
   és a 900Watt helyett    felvesz 1400Wattot
   kondenzátor nincs benne, (kondenzátoenak hely van a
   burkolatban) első nekifutásban kondenzátorhiányra
   gondoltam, hátha a cuccot kidobó ember tépte ki
   drótostól
 c) a burkolatából kiveszem,  motorig szétszedem,
   csapágy kopott, a belseje lötyög vagy 2-3mm-t
d) csapagyat kiütöm, szerzek bele másikat
e) a kondenzátor helye miatt naívan kerestem a
   kitépettnek hitt kondi drótvégét
   háááát, kiderült, hogy ennek az állórésze van úgy
   tekercselve, hogy ne kelljen hozzá kondi, de a kondenzátor
   helyét a műanyagdobozban bennehagyták  :-(
   gyakorlatlanságom miatt szopi :-(
f) most már lelkileg a kondenzátorhiánnyal megbékélek,
   de nem jegyeztem fel pontosan, vagy nem fényképeztem le
   szétbontás előtt, hanem összeraktam emlékezetből
   a kotyogó csapágyat kicserélem, 1 hibával már kevesebb van
   (remény meg van :-) )
g) összerakom, búg, de nem pörög, kézzel mozgatom
   (ugyanúgy nehezen mozdul, mint kezdetben) de már nem is pörög fel,
   ekkor már a  tekercsszakadás is felmerül bennem
   (a cuccot kidobó ember már akár azt is leégethette, de
    amperszag és drótelszineződés nem volt kívülről)
h) szétkapom, tekercset megforgatom, (ez volt ma reggel)
   a kilógó tengely mellett    jön már  ki a kanóc, összeszerelem,
    saját erejéből pöccre indul, hurrrrááááááá
i) raknám be a műanyag házba, hát a kilógó tengelynek
   nem abból a csapágyházból kellene kijönnie
j) szétkapom, megfordítom a csapágyházakat, de a  delejes drót
   a kilógó tengelyvégnél  kandikál ki, mint  a  h) ponton, hurráááá,
  pöccre indul,  de a forgásirány nem a késnek megfelelő :-(

most vagyok ezen a ponton, most megyek ki újra szétkapni