[Epitesz-barkacs] energiatakarekos ego kapcsolasi szama?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 08:53:22 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Én se értem.
> A marketingesek eldöntötték, hogy Európában ez a divat.

Vagy ez van, vagy valami, általam nem ismert műszaki oka lehet, de ez az utóbbi
elég hihetetlen.

Munkákhoz vettem néhány 6000K-sat, az arra bevált. Fotós célra nem annyira értem
azért a mai technika mellett, hogy miért kell, amikor a gépekben ma már számos
állítási lehetőség van. Persze tudom, nem mindben. Nekem inkább az fontos, hogy
a szemnek mi a jó.

A magas színhőmérséklet munkánál azért előny csak, mert jobban látni
részleteket. Ennek nem tudom az okát.
Nehezen válok meg majd attól, ami most van, és marha költséges: a 400W-os
higanygőz, és az ő előtétei, amik korábban 300-as izzók voltak, most meg egy
rakás 100-as. Ezek együtt egész jó fényösszetételt adnak. Majd még próbálkozok a
2700-asok és a 6000-esek együtt használatával is.

Amúgy a 6000-es fénye összetévesztésig hasonló a borult égboltbeli
fényviszonyokhoz, tehát ha ebből erőset csinál az ember, az kb olyan, mintha a
szabadban dolgozna borult ég alatt. A ponyvasátorban nagyon bejött, ott 3db
ilyet raktam fel. A sátor kicsit kevésbé fehér anyaga sárgít rajta valamennyit.

Nyákmunkáknál megintcsak a részletek látásában jó, valamint abban, hogy elég
kiterjedt ez a befőttesüveg méretű üvegrugó, ezért nincs az a csillogás, mint
ami a 300-as izzónál volt, amikor a fényes fólián az izzó wolfram fénye
direktben tükröződött.

> Interneten is csak aranyáron és nehezen lehet találni 4-5000 kelvines

Hát igen, ezek a 6000-esek se voltak olcsók.

Egyik srác javasolta nekem másik listáról ezt a helyet:
www.mentavill.hu

Az oldal szar, de aszonta a fiú, hogy itt lehet kapni akár 1kW-os izzókat is
helyettesíteni képes nagy kompaktokat. Na de még magasabb színhőmérséklettel,
6400K-val! :-) Azért majd rájuk kérdezek, nincs-e ilyen 4-5000 közti.