[Epitesz-barkacs] funyirokes elezese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 12:58:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

>> Pontosan. Én se tudom, hogy csinálják.
> Szerintem indukciósan

Igen, én is gondoltam rá, de a részleteket nehezen tudom elképzelni.
Aztán vannak ma már mindenféle más módok is, lézerrel meg elektronsugárral is
hatékonyan lehet gyorsan felhevíteni anyagok kis részeit. Lehet, hogy ha elég
gyors a melegítés, akkor már magától is olyan gyors a hűlés, hogy már elő is áll
az edzés.

Aztán vannak olyan anyagok, amik eredetileg nem kemények, és elég felhevíteni,
és máris kemények lesznek, lassú kihűlés esetén is. Bámulatos, hova fejlődött
már a metallurgia.