[Epitesz-barkacs] Fw: funyirokes elezese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 13:21:04 CEST

cst wrote:
> hazilagosan vastagabb vasdarabok köze legyen az edzetlen, és
> kilog az edzeni valo, felhevited, aztan olajba martod, vagy vizbe,
> vagy amibe eppen kellene (szerintem)

Tehát pl lánggal melegíteni? Lehet, hogy bejön - ha az anyag olyan.

Van amúgy olyan anyag, aminek kisebb a széntartalma, ezért nem is tudják edzeni.
Ezeket lehet cementálni vagy hogy nevezik. A megfelelő felületbe szén diffundál,
amikor melegítik széndús közegben, majd az edzés során csak ez a réteg fog
megedződni. Asszem kéregedzésnek is hívják.

(Mert hogy ha fogok egy vasdrótot, azt melegíthetem, hűthetem, ahogy akarom, az
nem fog megkeményedni sehogysem. Pedig árammal pillanatszerűen is fel lehet
hevíteni, akár víz alatt is, hogy pillanatszerűen le is hűljön.)