[Epitesz-barkacs] Kosmodisk

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 7., K, 16:24:56 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.07. 16:14:00 +2h-kor írta:

> Érdekes gondolat, és - tapasztalat - működik, legabbis fordítva.

> Vagyis a műszerem jó, amiből az következik, hogy a fehér köpeny hatás vagy
> mittudomén mi létezik, akkor is, ha én úgy érzem, hogy tök nyugodt vagyok.

az orvosi szakirodalom "fehérköpeny-effektusnak" nevezi.

"
A magasvérnyomásos beteg házi patikájához éppúgy hozzátartozik egy megbízható
vérnyomásmérő, mint egy átlag háztartáshoz a lázmérő. A rendszeresen
-nagyjából azonos időben -mért vérnyomás segít felismerni azokat a
helyzeteket, amelyek emelik vagy csökkentik az értékeket. Az orvosi rendelőben
vagy kórházban mért vérnyomás (a fehérköpeny-effektus, azaz az orvosi
körülmények okozta izgalom miatt) valamennyire mindig eltér a szokványos,
otthoni életkörülmények között mértnél. Ezért az otthon regisztrált adatok
sokkal korrektebb beállítást tesznek lehetővé.
"
http://www.mtrauma.hu/?tPath=/betegsegek/betegsegek_reszletesen/heart/hyperten
sion/&article_id=34635