[Epitesz-barkacs] szinvisszaadas Re: energiatakarekos ego kapcsolasi szama?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 7., K, 19:41:26 CEST

érdekes tapasztalatokat találtam itt:  http://milyezitt.blogspot.com

fénycsöves, kompaktos témában pl.

640-es modellt szobában használni mazochizmus, ilyennel büntetni lehet. Ezek
ipari célokra készültek, raktárak, folyosók, garázsok, meg egyéb hasonló
helyek megvilágítására valóak. Igaz, hogy elméletileg a szobában már
használhatóak a 8-as modellek, de szerintem gyakorlatilag még mindig nem. A
kompakt fénycsövek általában 827-esek, vagyis kb. nyolcvanvalamennyi az index,
és 2700 kelvin a színhőmérséklet, ami pont a hagyományos égőé, de mindenki
észrevette már, hogy olyan a bőre színe ilyen égő fénye alatt, mintha
sárgaságot kapott volna. A 6500 kelvines modellek tényleg közelebb állnak a
napfényhez, mint a hagyományos égők, de ez a fény a Napéhoz képest eléggé mű.
!!! Az élet a 9-es modelleknél kezdődik. Ezekre mondom azt, hogy igen, ezt
talán már be lehet vállalni. A 930-as fénye azért még elmarad egy
halogénégőétől, de viszonylag kellemes, nincs semmi abnormális színeltolódás.
Nemrég viszont
!!!!!!!!
a téli fényhiány miatt lecseréltem a 930-ast speciális 965-ösre (Osram
Biolux). Hideg nappali fénye van, és egy kis UV A-t is kiereszt. Az előrelépés
a 865-öshöz képest nagy, nappal olyan, mintha nem lámpa lenne a plafonon,
hanem tetőablak, a színek nagyon jók.

A 930-assal is ez volt a baj, a koleszszobában vegetálásra már túl erős volt,
munkára/tanulásra meg túl sárga fényű, mert: a komfortérzet meg a nyugalom
viszont átcsaphat álmosságba olyan helyen, ahol dolgozik az ember.
Munkahelyekre, konferenciatermekbe, műhelybe, stb. kell a magasabb
színhőmérséklet, ami felpörget, növeli a koncetrációt. Ezt már csak
fénycsövekkel lehet elérni, én a 9-es szériát ajánlom, törekedjünk a minél
jobb színvisszaadásra. A színhőmérsékletet megint nem lehet eltúlozni, 6500
kelvin néha már sok lehet, főleg este, ha nem elég a fényáram. Minél magasabb
a színhőmérséklet, annál több fény kell, hogy természetesnek tűnjön. Most ez
van a 965-össel is. Csak nappal világíthat, este nyolc-kilenc óra után ki kell
kapcsolni, mert kékes a fénye. A koncentrációnövelés viszont megvan, nappal
meg kifejezetten jó ülni a fénye alatt. Szintén nem árt tudni, hogy attól
függetlenül, hogy a fénycsövek bizonyos esetekben jobban visszaadják a nap
fényét, mint a hagyományos égők, ez nem mindig jó. Figyelembe kell venni az
emberi test fiziológiai folyamatit is, !!!!!!!!!
olyan helyeken, ahol nappal kevés fény jut be, ideális a magas
színhőmérsékletű fényforrás, ugyanakkor esti világításnál nem jó, ha déli fény
világítja meg a szobát.
Mindennapi használatra a hagyományos égő a megfelelőbb, viszont ha speciális
igényei vannak az embernek, meg az energetikai szempotokat is figyelembe
vesszük, akkor arra csakis a fénycső a jó
--------