[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Sze. 7., K, 22:39:25 CEST

>létezik-e  olyan zoomolós digi fényképezõgép, amivel
>kb 70 - 100m távolságbol sötétben egy gyufalángot
>( vagy egy égõ gyertyát) le tudjak fényképezni
>(mega-giga zoommal és vaku nélkül) ?

Tukorreflexes, baromi nagy fenyereju baromi nagy
gyujtotavu obival, aminek ara vetekszik a hazadeval.
Nade nezzunk egy 1.5-os crop erteku dslr-t egy
300-as obival, ez nekem is van, tehat nem egy
anyagi csod. 50-es normal ertekre szamitva a
szorzo 6, a crop miatt 9. Vagyis a 100 m-re levo
villanyoszlop maris 11 m-re van. Sajna az obi
fenyereje csak 4-es, marad a zarido meg az iso.
Kozepes dslr-eken 3200 ASA varhato, foljebb 6400
is, de lehet, hogy meg tobb is, nem tudom.
Teljesen vaktaban mondom, hogy 1/8, 1/4
masodperccel fotozhato egy 60-as villanykorte.
Gyertyalanghoz szorozd meg a zaridot sokkal,
jopar masodperccel lehet probalkozni.

>3 villanyoszlop távolságnál a "kivilágított" villanyoszlopot
>( persze a közvilágító égõ nem vakítja a fényméröt  ) sem veszi
>észre a Kodak CX7300 :-(

Gondolom 1/30 a leghosszabb zarido es 200 ASA, meg 5.6-os blende.
Probalkozhatsz a csillagaszok modszerevel,
sokszor lefenykepezed, es megfelelo software-rel a kepeket osszeadod.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu