[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Sze. 7., K, 23:44:14 CEST

>tág blendével, 5perc expozícióval, és ehhez egy jó

Ez a kulcs, az 5 perc, azzal mar csillagokat is lehet fenykepezni.

>a napfény diafilmre 1candela fény mellett freskókat
>tudtam fényképezni 35évvel ezelõtt.

Egy napfeny diafilm akkor lehetett 100 vagy 200
ASA, a 400-as mar nagyon szemcses volt.
Most meg egy dslr 200-rol indul, de sokszor
hasznalom arnyekos temahoz 800-zal is, meg nem
tul nagy a zaj. Objetktivek kb. ugyanaz, ott
nincs sok fejlodes, expo ido ugyanaz. Tehat amit
akkor le lehetett fenykepezni, azt ma is, sot meg
jobban, kiveve a lekepezheto fenytartomanyt,
abban a digi sokkal rosszabb, habar a filmnel is
a dia a legszukebb, a fekete-feher negativ a legszelesebb.

>akkor  pl. " filmre " veszem, és a filmkockákat képekre bontom?

Ezt nem ertem. Ha filmre fotozol, akkor a fentiek
szerint meg hosszabb expozicio kell, mert a film
nem olyan erzekeny, mint a ccd.
Vagy arra gondoltal, hogy a digi geppel filmezel,
akkor lesz vagy 25 keped masodpercenkent, ennek
megfeleloen egy kep expo ideje nem lesz hosszabb,
mint 1/25 sec, vagyis a pixeleknek nem lesz
idejuk a fotonokat erzekelni, a sok feketebol sem lesz kep.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu