[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 9., Cs, 12:56:33 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> PS: most látom, mennyi elgépelést csináltam, szégyenlem magam. Hogyan
> lehet megtanulni tíz ujjal gépelni, ha az ember majd harminc éve 3,5
> ujjal gépel?

Nem tudom, lehet-e még szerezni olyan könyv-félét, amiből régen a gépírónők
tanultak. Én még abból tanultam villa-nyírógépen.

Aztán számos program van, ami szintén erre való. Sok türelmet és kitartást
igényel, de megéri, mert nem a billentyűt nézi az ember, hanem a monitort, és
rögtön látod a hibát, sőt, még akkor is érzed, hogy félreütöttél, ha nem látod a
képernyőt, és nem nézed a billentyűt sem.

(Anno az írógépen csináltam jópárszor olyan teszteket, hogy sötétben
bekapcsoltam a rádiót, odaültem az írógéphez, és a hallott szövegből csemegéztem
értelmes mondatrészket, és azokat legépeltem. Aztán kiértékeltem, hogy mennyit
hibáztam. Nem is volt sok. Számítógéppel már sokkal jobb az eredmény, mert mint
írtam, az ember érzi, ha melléüt, lehet korrigálni. Írógépen nincs korrigálás.
(Legépeltem ismerősöknek diplomamunkákat is vagy kettőt.)

Nem beszélve arról, hogy a gépelési sebesség rá tud közelíteni a
beszédsebességre. Annyira automtikussá tud válni, mintha beszélne az ember.
(Lehet, hogy ettől vagyok szószátyár a listákon.)