[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 9., Cs, 13:41:15 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Vegyük figyelembe, hogy csak nemrég kerültek forgalomba (ráadásul a
> profi szegmensben) azok az érzékelők (CCD, vagy CMOS), amelyek az
> eredei kisfilmes filmkocka méretűek. 36x24mm. Vannaek ennél nagyobb
> érzékelők is, csillagászati áron.

Vegyük. Én csak az optikának a dolgai miatt írtam, amit írtam.
Csillagászati áron? Hát persze, a csillagászoknak milyen legyen? :)

> Az egyébként nem igaz, hogy a film hez jobb optika kell, a nem profi
> objektívok többsége nem tudja kihasználni sem a film, sőt adott
> esteben a ccd felbontását sem.

Így azért már korrektebb a dolog.

> Másrészt a felbontás messze nem minden, ez leginkább akkor fontos, ha
> ki akarsz nagyítani a képből utólag (tkp. digitális zoom). De ezt
> profi meg úgy csinálja, hogy eleve nagyobb képet csinál, megfelelő
> teleobjektívval.

A profi az más. Nekem arra kellett alapvetően a - még messze nem profi -
8megapixeles gép, mert a saját melóimat szoktam fotózni, és sose tudom előre,
hogy később melyik részletet kellene jobban tudni megnézni. Ezzel meg elég jól
bele lehet nagyítani már a képbe, és látok olyan részleteket, amiket a korábbi
géppel nem láttam.
Pl reprodukálni kell egy nyáklapot, de hanyag voltam, átalakítottam, és biztos
belerajzoltam a rajzba kézzel, de az nincs meg, a gépbe meg nem rajzoltam bele.
Elő a képeket, és ha szerencsém van, le tudom olvasni még az ellenállás
értékeket is, amiket utólag odaragasztottam.

> Persze az embereknek semmi sem elég, nagyban fikázzák a profi
> kamerákat, hogy 6400ASA érzékenységen már zajos, meg stb. Mintha

Hát hogy ezek nem a hétköznapi emberek, mint én, az biztos. Nem is tudom, miket
jelentenek ezek a számok, jelek. :-)