[Epitesz-barkacs] melegedes es elettartam

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 10., P, 02:39:27 CEST

vajk fekete wrote:
> azert pl egy irodahazban, ahol sok a szamitogep, lehet ebbol
> meglepetes. plane hogy a nullavezetot nem szokas biztositani...

Hát ha olyan csinálja a vill tervezést és kivitelezést, akinek erről a
problémakörről fingja sincs, akkor igen.

Mellesleg jó esetben helyi jelenség. Tehát nem megy tovább a hálózatra az
épületen kívülre.

Láttam már óriási teljesítményű trafót, igaz, fényképen, de aki küldte,
megbeszéltük, hogy 2500A megvan a fázisárama, mert hogy kb 10x100-as réz-sínből
voltak a kivezetések. Itt tehát a trafóig létezik csak ez a probéma, onnantól
már megint nincs nullavezető (3f delta a középfeszen, és 3f csillag a
kisfeszen.)

Meg aztán nem az az ábra cikis, sokgépes hálózatos helyen, hogy jókora online
inverterről megy a rendszer? Ott ugye az van, hogy az inverter aksijának a
töltése történik csak a hálózatról.

Vannak még ötleteim, hogy lehet kiküszöbölni ezt a problémát, de ez nem az a
lista. :-)