[Epitesz-barkacs] szerelotabla es IP11

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Sze. 10., P, 08:13:26 CEST

Szervusz Mágus!

> és 4anya meg a rézdrót a csupasz csavaron
>
> szóval a gumantábla ennyire jól bírja a csupasz delejt?

Mit nem bírna rajta? Ezt még az én kezem is bírná: földfüggetlen
akárhányszáz voltos körben levő drótot elvágsz, két AWAB bilinccsel a
mutatóujjam első és harmadik perce között egy darab dróttal toldod. No
persze nem húzod agyon a bilincseket, és nem akarsz tizenampereket
átkergetni az áramkörön, hogy melegedjenek a kötések, mert azt nem
szeretem. Az ujjam szakaszán esne 0,01 - 0,1 V feszültség az
érintkezéstől függően, az marhára nem számít. Ohm törvénye.

Sőt, mivel a gumantábla szigetelő, odébb még nulla kötést is lehet
csinálni. Lehet azt fatáblán is, csak ne legyen vizes. Volt erre elég
példa a XIX. században.

szia: Balázs