[Epitesz-barkacs] toldohuvely Re: kabeltoldas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 10., P, 13:31:14 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> http://www.e-szakuzlet.hu/index.php?kereses=1&keresett=e-sz-112208&PHPSESSID=c
> 66ae48011e285dc65b089a05361f7d4

Jaaa, ez tök más.
Réz-alu profi összeeresztéséhez gyártanak sokmindent, amiben ők eresztik össze a
két fémet, és ezek általában ménkű drágák. Pl láttam eloxüzemben ilyet, vékony
lemez, egyik oldala réz, másik meg alu. Állítólag borzasztó drága, és szerintem
teljesen indokolatlan használni, de hát legyen.

> köszi, ez fontos szempont barkács szinten

És sajnos az a fogó, ami jó ezekre, szintén nem olcsó. Annak éri meg, aki
dolgozik vele, annak nem, aki otthon egy-két ilyet lenyom évente.

Azt nem tudom, lehet-e kölcsönözni, de az járható út, hogy akinek van, és arra
jár, lenyomja azt a párat, ami épp kell. Ez a  hüvely ónozott rezet tartalmaz,
szóval akár alura is rá lehet préselni (szerintem). De azért ezeket a műanyagos
holmikat inkább többszálú (hajlékony) huzalra használnám. A tömörre is rá lehet
ugyan nyomni, de szerintem azon kilazulhat. Oda tényleg jobb lenne a sorkapocs
vagy a wago cuccok. Ezek sosem natúr rezek, és ha már ott egy többnyire ón
galvánbevonat, akkor nincs gond. Ha dzsuvás a hely, esetleg alunál lehet
használni azt az injekciós fecskendővel kapható kontakt pasztát.