[Epitesz-barkacs] Beton térkő házilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 13., H, 07:08:31 CEST

Kormos Imre wrote:
> Sziasztok,
> Kell otthon 30-40-m2 térkövet csinálnom. Már végiggondolgattam minden
> félét, most hétvégén vettem 10 db 30x30-as nekem tetsző müanyag
> sablont.
> Sajnos csak 3 cm vastag volt abban a mintában, ami nekem tetszett, de
> kocsival nem megyek rá, csak motorral és talicskával. Ugy tervezem,
> hogy egy vékony vashálót azért teszek bele.
> Olyat szeretnék, hogy a felületét festett betonból csinálnám. Van
> ilyenben gyakorlatotok?

Pont ilyenben nincs, de 60/19-es beton béléstestből rengeteget gyártottam anno.
Vas nem kellett bele. A dolog lényege a beton nedvessége. A földnedvesnél
egészen kicsit vizesebbre csinálva megáll, szóval egy darab sablonnal sorozatban
lehet gyártani, a csömöszölés után azonnal lehúzható az alkalmasra készült
sablon.

> Én sima betonozáskor próbáltam már festeni egy kicsit, de egy 1 kg-os
> festék egy talicska betonban meg sem látszik.

A festésre semmi gyakorlati tapasztalatom meg ötletem nincs.