[Epitesz-barkacs] akkus csavarhuzo fordulatszabalyozo?

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 15., Sze, 13:43:48 CEST

> olvastam a neten modelltémás listában, hogy a "vájtfülűek" (e helyett most
> más
> szó kellene)
> olyan akkupackokat raknak össze maguknak, hogy egyesével forrasztás nélkül
> csereberélni
> tudják. (persze modellezőknél 1 pack bírja talán 20percig 1 töltetet,
> tehát
> több packra
> is szükségük van )

Hali!

A modellezőknél nagyon brutális terhelésnek vannak kitéve az akkuk, csak úgy
röpködnek a 20-30-50-100 amperek.
Viszont egy csavarhúzó más helyzet, mert ott koránt sincs akkora szabadság
az akkuk méretében, elhelyezésében mint egy modellnél, meg nem is cél, hogy
a felhasználó cellánként tudja _üzemszerűen_ cserélni.

Az autósok nem tudom, de repülőknél ráadásul manapság a litium polimer akku
a divat, azok meg eleve szeretik, ha cellánként simogatják őket (a legtöbb
pakknak külön ki van vezetve minden cellája a precízebb töltéshez). Ráadásul
a cuccot hibás bánásmóddal könnyen fel lehet robbantani :-)

Szabolcs