[Epitesz-barkacs] hagyomanyos cserephez?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 16., Cs, 19:17:45 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a belülről burkolást is bonthatóvá teszem, hogy ne kelljen kimenni a
> tetőre
>
> szóval a módszeredre kíváncsi vagyok

Nem nagy ügy, de cserepe válogatja.
Nekem olyanok vannak, amiknek az akadó füle hosszában ki van fúrva (azaz nem
fúrva, hanem így készült).
Ide tudok úgy beakasztani egy 2mm vastag horganyzott huzalt, meg a tetőlécbe,
hogy fogóval végül egy csavarintás a közepén, és jó erősen megfogja. Sőt,
újabban olyat is csináltam, hogy az akadó rész lyukába alulról is beraktam egy Z
alakba meghajlított huzaldarabot, szóval a kettő együtt úgy fogja meg a
cserepet, hogy semmiképpen nem tud lejönni onnan. A Z alakú a lécről való
lemozdulást akadályozza meg, a másik meg a tetősíkban való elmozdulását.

A drótokat előre, kényelmesen ülve asztalnál meg lehet csinálni, fent meg csak
pár mozdulat, szóval haladós.