[Epitesz-barkacs] faziskihagyas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 20., H, 17:27:31 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az már újból csodálatosan könnyen jár

Akkor nem probléma.

> amivel próbáltam azzal csak 110volt felettig ( "féloldalas hasítás"? )
> lehetett lemenni, mert hogy ez egy világítási ketyerében volt

Mi az, hogy "féloldalas hasítás"? Ha úgy dolgozik, hogy az egyik oldali
félszínuszt eltünteti, abból baj lehet.

> létezik olyan olcsó "kétoldalasan is hasító" kapcsolás, ami ezt az
> 56Wattosat kibírná ?

Szerintem a lámpafényerőcsesztető ketyerék triakkal mennek, és normálisan
lecsípnek mindkét színuszból. Más kérdés, hogy nem mennek nulláig.

Motorra nem is célszerű, mert ha "átesik", akkor a nulla fordulat táján kicsit
még visszább véve a fázishelyzetet a triak egyből teljes kivezérléssel reagál,
és még ez a jobbik eset. Mert lehet olyan is, hogy csak az egyik irányban, pl a
pozitív félhullámokat már teljesen átküldi, a negatívokat még egyáltlaán nem, és
minden induktív jellegű fogyasztó ilyenkor vagy leég, vagy leveri a biztit.

A kézi fúrógépekben triakos móka van, de sosem lehet teljesen levenni nullára a
fordulatszámot (terheletlenül értve).