[Epitesz-barkacs] faziskihagyas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 20., H, 22:58:39 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sajnos a trafót nem találtam, így közvetetten vettem el a feszkót a
> ventiről
>
> 220Voltról a venti 56Wattot mutat a fogyasztásmérőn
>
> egy kb 60Wattos égővel sorbakötve
> 110Volt az égőn és 110Volt a ventin, és 40Wattot mutatott a
> fogysztásmérő ....

A lényeg, hogy feltaláltad magad. Ez lett volna a próbához a kövekező
javaslatom. :-)

Én meg soros kondival csináltam ilyesmit, az nem jelent többletenergiát.

> gondolom, hogy ha a traffantyúval sikerül 70-110Voltot előállítanom
> (azaz nem ohmos feszültségosztóval) akkor kevesebb lesz a fogyasztása
> is (azt hiszem a 110V lesz a vége, a  70Volttal nagyon kicsi a venti
> fújása)

De működik, ugye?
Kondival próbáld, az sokkal kisebb, olcsóbb. Olyan 3,3uF körüli lenne az, ami a
110V körüli feszt fogja szolgáltatni. A kondi ne legyen kisebb mondjuk
300V-osnál, és ne elkó legyen!