[Epitesz-barkacs] automata tavkapcsolas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 22., Sze, 11:44:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a router és a modem együtt pont 30Wattot vesz fel,
> tehát nem kellene oriási delejt kapcsolnia
>
> a napi 24h-ból  kb12h kikapcs (van úgy, hogy csak 8,
> van úgy, hogy 16) ez havi 360óra mellett 10,8kWh
> az akár havi kb 540Ft. is lehetne, és ennek külön kikapcsolása
> sajnos elfelejtődik :-(

Erre eddig nem is gondoltam.
Biztos nem nagy durranás megoldani az automata kapcsolást, de én asszemberakok
egy kézi kapcsolót. Előbb megmérem, hogy a modem dugasztápja mennyit vesz fel,
ha nincs bedugva a vége a modembe. (Ide tudnék rakni könnyen egy vezetékre
szerelt kapcsolót).

Köszi a figyelem-felhívást! Tényleg havi majdnem 500Ft ez az egy kütyü, csak a
többletfogyasztása.

Azt, amit te vetettél fel, attól függően könnyű vagy nehezebb megoldani, hogy a
gépek hogy vannak használva.
Ha hibernálás vagy standby van, akkor muszáj áramot érzékelni valahogy. Ha
viszont ki is vannak kapcsolva, netán úgy, hogy a gép leállása után pl egy
kapcsolós konnektor által manuálisan, akkor egyszerű a dolog: innen kell
üzemeltetni egy relét. Mind a két helyről kaphatna delejt, így bármelyik
hosszabbító be van kapcsolva, ezek is mennek.

Az áramérzékelősre nem tudom, van-e kereskedelmi forgalomban kapható megoldás.
Barkácsolni meg ezerféleképpen lehet.