[Epitesz-barkacs] akkus nyomatek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 24., P, 09:48:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az első ilyen akkus játékszer pár óra üzem után reccsenéssel  megállt.
>
> szétszedtem, a motor kb a LEGO elemes kismotorjához
> vagy a 10évesek kalasnyikov géppuskájához hasonlított

Te ezt nem racsnis üzemmódban megerőltetted!
Van az a szitu ugyanis, hogy ha fúró üzemmódban a cucc megszorul, a motor már
nem tudja forgatni, de kézzel mintegy rásegítenek, akkor a motornak visszafelé
kéne forognia. Na de jelentős surlódások vannak, amik miatt az ehhez tartozó
nyomaték a tokmánynál már sokkal nagyobb, akár többszöröse is lehet annak, amit
a motor produkál. Na ez az, amit nem bírnak a műanyag fogaskerekek a
bolygóműben.

Na és mitagadás, ezt a mozdulatot én belőled simán kinézem azok után, amiket
eddig írtál ilyesmiről. Percekig működő flex, szétrepülő tárcsák... Ebbe
bármilyen gép belerokkan.

Ezt a mozdulatot én is kipróbáltam ilyen kis kézi csavarbehajtóval. Aztán
szétszedtem, és megállapítottam, hogy igen, ezt nem kellett volna. Aztán
kiszereltem a tönkrement fokozatot, áthidaltam, és lett belőle egy kisnyomatékú,
de annál gyorsabb csavarbehajtó. Ha sok M3-as csavart kell behajtanom, akkor
szoktam használni. Egy 15-20mm-es csavar behajtása a másodperc tört része. :-)