[Epitesz-barkacs] telen barmikor vetheto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 26., V, 11:35:11 CEST

Zsolt wrote:

> igen, de mi az értelme ízetlen, fele cukor és vitamitartalommal
> rendelkező növényeket termelni ? és ezt még meg is enni ?
> lásd spanyol paradicsom... pedig azt nem is mesterséges fényben
> gyártják. :) de mégis ehetetlen, ízetlen.

Nem, mintha nagyon vágnám a mezőgazdasági témákat, de el tudom képzelni, hogy
semmivel nem lenne rosszabb a spanyol paradicsom a magyarnál, ha nem az lenne a
cél velük, hogy leszedni, elszállítani x ezer km-rel odébb, közben raktározás is
van, meg minden franc, szóval nem szabad hagyni beérni, hogy finom legyen, mert
elveszti a raktározhatósági, szállíhatósági képességét...

Szóval spanyolországban is hasonlóan vélekednének a magyar paradicsomról, ha
ugyanezt elkövetnék vele. Arra meg nincs mód (úgy látom), hogy a normálisan
érett, fogyasztásra alkalmas paradicsom néhány órán belül a fogyasztó asztalára
jusson néhányezer km-rel arrébb elfogadható áron.

A vitamintartalmáról már nem volnék meggyőződve, hogy rosszabb. Mintha olvastam
volna erről valamit, de nem emléxem, hol. Az íz egy másik kérdés, ez a teljes
érés elmaradásával függhet össze. A többi csak fajtakérdés.

Az egésznek tényleg nem sok építész kötődése van, hacsaknem valaki melegházi
módon akar paradicsomot termeszteni. Szerintem erre van mód, csak nem lesz
olcsó. Egészen jó viszont lehet, nem kell más, csak a megfelelő hőmérséklet,
fény, tápanyag, öntözés, és kész. Akár jobb is lehet, mint a változékony
időjárásnak kitett kinti.
Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy igen drágán eladható növényeket (azokból
származó anyagokat) óriási pénzek befektetésével termesztenek mindenféle családi
házakban elképesztő technikai felszereltség segítségével, amiben nem csak a
hőmérséklet, fény, öntözés, hanem a szellőzés is benne van. Így nézve eléggé
építészeti a téma :-)

Egészen a lebukásig szoktak így termeszteni ezt-azt.