[Epitesz-barkacs] medence fertotlenites

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Sze. 29., Sze, 09:29:24 CEST

Kedves Mágus!

A    medence    vízkezelés   részéhez   hozzá   tudok   szólni,  mivel
tavaly-tavalyelőtt   magam  is  próbálkoztam vele az otthoni 11 éves kb. 10
m3 -esünkben, sőt egy másik listán írtam is róla. Egy ilyen medencének
az   átlagos   nyári  vegyszerszükséglete  nekem  max. 10 000 HUF. Egy
6kg-os vödör klórgranulátum (melynek kb. harmadát a Nejem használja el
a tényleg mifelénk is egyre hígabb hypo    helyett)    és    két  1,5  kg-os  doboz  kombinált  tabletta,
+ 1-2 flakon algaölő.  A klorgranulátumot  főleg  nyár  elején  adagolom  pluszban  a kombinált
tabletta  mellé  a  magas  UV  sugárzás miatt , meg az algaölőt főleg nagyobb esők
után (nincs letakarva).A  nyár  második felében már általában elég a kombinált tabletta.
Ha  sikerűl rendben tartani a vizet akkor is fél időben egy vízcserét csinálok
a  biztonság  kedvéért, mivel kisgyerekek is vannak a családban. Nekem
nem    érte    meg  sem anyagilag, sem másképp  ez   az   elektrolizises   dolog:   A   két  víz
feltöltéshez  kellett kb. 80 kg só, hogy valamennyire hatásos legyen a
"berendezésem"  kb. min. 100  W folyamatos áram  energia  szükséges  (elektrolízis +
szivattyú).  Az  már csak a hab volt a tortán, hogy mire rájöttem, hogy
ha valamivel kevesebb  is,  de  vegyszer  ezután  is  kell,  addigra már csak a
(vezetékes)  vízcsere  segített,  de  ezt  most  nem  számoltam  bele.
Állandóan    tesztelgettem    a    vizet,    vacakoltam    a   ph-kal,
klortartalommal,pelyhesítővel, takargattam  ha  nem  használtuk,  szívtam  a  fogam az áramfogyasztás
mniatt,   elég  volt. Ráadásul alul megtámadta a sós víz a medence fém
burkolatát.  Marad a régi vegyszerezés, amivel még sosem volt
problémánk, pedig pici gyerekek is pancsolnak benne.

Egy elég korrekt leírás a témában:

http://www.kerexobuda.hu/index_vegyszer.php

Alábbit is olvasva a biogiliszta buli jut eszembe:

 http://oxilitehungary.hu/dokumentumok/franchise.pdf

 A  többi részhez, pl. otthoni vezetékes víz fertőtlenítés nem tudok hozzászólni,
 abban lehet talán fantázia.

2010. szeptember 28., 23:40:49, írtad: