[Epitesz-barkacs] keringetesi kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 30., Cs, 19:35:45 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2010.09.30. 18:58:18 +2h-kor írta:

> Igy pont hogy korlatlanul oldhat magaba oxigent, ami a csoveknek hogy is
> mondjam, nem kedvez.

egy pici olajjal meg lehetne akadályozni:

---------------
 http://www.ovegesegylet.hu/Cd/5.osztaly/folyadek.html

53. Az olajszennyezés hatása az élővilágra
Szükséges eszközök, anyagok: papucsállatka tenyészet, étolaj, mikroszkóp

Kísérlet: Papucsállatka tenyészetből (lásd 45. gyakorlat) öntsünk egy keveset
egy másik üvegbe, és a tetejére rétegezzünk étolajat. Néhány nap múlva
vizsgáljuk meg a mintát mikroszkóp alatt!

Tapasztalat: A mikroszkópban elpusztult papucsállatkák láthatók, amelyeknek a
csillói nem mozognak, mint az élőké.

Magyarázat: Az olaj nem oldódik a vízben, hanem szétterül a víz felszínén, és
már kis mennyiségben megakadályozza az oxigén bejutását a vízbe. Az oxigén
utánpótlás megszakad, ezért a légzéshez nem kapnak az élőlények oxigént, így
elpusztulnak. Már kis mennyiségű olajszennyezés is jelentős pusztulást
okozhat.