[Epitesz-barkacs] Kolibri petróleumfőző - hogyan működik???

gyapo gyapo at freemail.hu
2011. Ápr. 1., P, 08:58:25 CEST

> Naszóval odaadom az asszonynak szobadísznek...
> Sikerült beüzemelnem, de annyi macera és petróleumszag van vele, hogy
> az hihetetlen:-)
> Szerzek egy bunsen vagy gázégőt inkább:-)

Én is így voltam vele. Később a használat közben elkezd eltömődni a
fúvóka, azon meg olyan kis furat van, hogy szinte lehetetlen tisztítani,
se a sűrített levegő, se a vékony acélszál nem segít.
Vettem egy párezer Ft-os gázfőzőt, 300 Ft egy tartály gáz és pár év
kempingezést kiszolgál. Kitekerem, meggyújtom, elzárom. Ezek a régi
benzines/petróleumos/alkoholos mókák a régi szoci időket idézik. Volt a
családnak alkoholos, de nyomás nélkül működött, kb. úgy, mint az
olajkályha. Na azt meg a legenyhébb szellő is úgy elterelte, hogy alig
akart megfőni az étel, egy kínlódás volt az egész. Épületben kiválóan
működött, csak kempingezésnél a szabadban nem. A benzinlámpa viszont
máig hasznos, bár az is eltömődik és akkor már nem olyan jó, mert
hevesebb lángot produkál, mint a gázégő. Keményforrasztáshoz,
üvegmunkákhoz jobb. A gáznak nincs akkora nyomása vagy hőértéke, oxigént
meg nem tudok hozzá keverni, az lenne az übertuti.

Üdv.: gyapo