[Epitesz-barkacs] Kolibri petróleumfőző - hogyan működik???

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 1., P, 09:19:53 CEST

gyapo wrote:
> Én is így voltam vele. Később a használat közben elkezd eltömődni a
> fúvóka, azon meg olyan kis furat van, hogy szinte lehetetlen
> tisztítani, se a sűrített levegő, se a vékony acélszál nem segít.

Viszont segíthet egy alkalmas vékonyságú fúró. Nekem legalábbis a proxxonhoz
adtak olyan vékonyat is, hogy csak csipesszel tudom megfogni. Még csak ilyesmire
(fúvókák tisztítására) használtam.

Persze azt nem mondom, hogy ezt a petro-izét napi használatba kéne fogni, de
erre a többi ilyesmi sem az igazi. Egyedülijó az indukciós... :-)

Ipari jellegű melegítésekhez (keményforrasztás meg ilyesmi) mindenképpen az
acetilén+oxigén a tuti, csak az jó zűrös, akárhogy is nézzük. Amit még nem
próbáltam, de fogom: PB gáz + oxigén. Ez már nem zűrös. Az acetilénnek vannak
olyan hülye tulajdonságai, ami miatt nem akarok olyat venni. Lánghegeszteni
persze csak az jó, de azt meg nem akarok. Keményforrasztásnál meg vigyázni kell
vele. Pl ha söntöt készítek, könnyen megolvasztja a manganin rudakat, vagy akár
a réztömböt is.