[Epitesz-barkacs] Kolibri petróleumfőző - hogyan működik???

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 1., P, 09:22:37 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Igen. A benzinongyujtokban is a "motorbenzin" alkalmatlan, kormol, de
> a sebbenzin tokeletesen, szepen eg.

Szerintem ez a kormol, nem kormol kérdés attól függ, hogy a szerkezet mennyi
levegőt képes belekeverni a gőzbe. Minden égő adott anyaghoz állítandó be.
Földgázzal is lehet kormolni. A legkormolóbb natúr égésnél az acetilén, de ha
oda van tolva neki az oxigén, milyen szép tisztán tud égni, ugye? Vagy ott a
gázolaj. Még meggyújtani se könnyű, ha szabadban megteszi az ember, kormol, mint
a fene, de ha belenézünk egy olajkályhába, szép kék lánggal ég. Már, ha jól van
belőve minden.