[Epitesz-barkacs] VOKhoz kicsi faszenes

cst maguspr at freemail.hu
2011. Ápr. 3., V, 14:36:00 CEST

a gáztűzhely legkisebb 1kW-os lángja  egy 5cm gázrózsa
oldalából jön ki, kb 8cm átmérőjű lánggyűrűt ad.

emiatt egy 8cm-es körgyűrű alakban
seperc alatt elszenesedik a körgyűrű feletti cucc

az indukciós meg 15cm-es körgyűrű alakban
seperc alatt elszenesedik a körgyűrű feletti cucc

ha egy malacperzselőt begerjesztek, a mai gázos malacperzselők is
egy 3/8-os köralakban hajtott csövön van megoldva
az is eléggé gyűrűformában ég,
akkor  seperc alatt elszenesedik benne a cucc.

tehát egy 100mm átmérőben, teljes keresztmetszetben
jön a lángcsóva, akkor nem fog körgyűrű alakban elszenesedni

a kínai serpenyők íves aljúak, mint a magyar halfőző üstök is,
meg a nyomástartó tartálynál a  " tartályfenék is "

a kínai serpenyősökben a kínaiak sem véletlenül alkalmaznak
faszenet, ami kevés füstöt ad, de megfelelően nagy meleget ad
mint a magyar kovácstűzhelyek a fujtatóval

igenám, de télen egy konyhában a  faszenes fujtató helyett esetleg egy
indukciósan izzó vascsőkötegben felhevülő forró levegő is megoldhatná