[Epitesz-barkacs] [***** SPAM 2.9 *****] Fukusima légifotók

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 5., K, 11:04:35 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Most oszinten hogy lehetett ennyi eszuk, hogy a tengerpartra epitettek
> fel ezt... Raadasul tudtak hogy lesz foldrenges meg szokoar, mert
> miert ne lenne, legalabbis valami nyilatkozatbol ezt hallottam.

Erről egy előadást néztem meg a neten.

Az van, hogy egyrészt egy erőműnek jókora hűtési igénye van, ezért szokták
ezeket vízpartra telepíteni, minimum folyó mellé.

Másrészt - ezt kevésbé gondoltam volna - Japán területe nagyon nagy részben
hegyes, és csak kevés síkvidék, építésre, földművelésre alkalmas területe van.
Az a valami 130 vagy hány millió ember ezekre a lakható területekre öszpontosul
az iparával együtt.

Hozzáteszem, hogy talán földrengés szempontjából egy hegyvidéki terület akár
sokkal veszélyesebb is lehet, de ezt nem tudom.

Ott b...tak rá, hogy ugyan cunamira is méretezték az egész cuccost (mindet, ami
érintett lehet), méghozzá az ismert történelmük legnagyobb előforduló
cunamijánál is erősebbre, de erre a mértékre nem számítottak. Van olyan mérték,
amire talán nem is lehet semmit se méretezni, de lehet, hogy akkoriban ezt még
nem is tudták, amikor ez épült. A ma ismert legnagyobb cunami valami 30m magas.
Hát asszem nyugateurópa igencsak megszívná, ha az atlanti óceán egy ilyennel
megajándékozná.

Azért az a hiszti, ami most európát bejárja a jód131 kapcsán, az szégyenletes.