[Epitesz-barkacs] [***** SPAM 2.9 *****] Fukusima légifotók

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 5., K, 11:25:27 CEST

Kaczmarek Edvard wrote:

> Tudták, csak nem ekkorára tervezték a védelmet, hanem kisebbre.
> Mondjuk az nagy hiba, hogy nem gondoltak bele, mi van, ha mégis
> elmegy a hűtés tápellátása.

Erre is gondoltak. Többszintű a védelem.
Ha már végképp nincs mód rá, hogy áramot csináljanak a szivattyúknak, van egy
olyan rendszer is benne, amiről kevés szó esett, a reaktortéri gőz által
hajtanak szivattyúkat még a második védvonalon belül, ami a reaktor alját
körülvevő tórusz alakú térbe juttatja a gőzt, ahol rengeteg víz van. Itt
lecsapódik, és ez a hűtés is tud működni nem kevés ideig.

Nem tudom, hogy ez a rendszer működött-e valameddig vagy nem, de ha nem, vagy
itt mégse volt beépítve, mert régi a cucc, az a pech.

A másik hogy ez a forralóvizes reaktor sem valami új dolog, vagyis ha nem is
olyan szar, mint a csernobili, de azért a paksinál vacakabb. Legalábbis nekem ez
jött le sok szövegből.

Lehet, hogy a japánoknál is elég nagy az ellenállás az atomerőművekkel szemben,
de ennek ellenére épülnek újabbak, sok van ott most is, ami épül. Jó sok
atomerőművük van, valami 60 körüli a blokkok száma, ezek közül az 1000MW-osak az
újabbak. A rengetegből ez a néhány blokk sérült meg, és ettől van most
világforradalom az atomerőművek ellen. Pedig most már arra lehet számítani, hogy
nemcsak az újak, hanem a régiek is mind fel lesznek készítve 9-es fölötti
földrengésre, és 30m-nél nagyobb cunamira, ebben biztos vagyok. Max nem holnapra
lesznek kész vele.