[Epitesz-barkacs] nekem is 1f/3f motor okositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 7., Cs, 15:08:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a 220V 8,8A esetén mekkora kondi kellene, a bilincs rozsdája alatt
> a kondi értéke kiolvashatatlan, mekkora  mikroFarad lenne?

A rajzodon az van, hogy 1500W-os a motor. Pont arra számoltam ki a kb 55uF-od.
Szóval asszem nálad 400V-os 50uF-os lehet a kondi. De legalább 35uF.

Ha van kéziműszered, meg is tudod mérni árammérés nélkül:
Sorbakötöd pl egy lámpával, aminek ismered az áramát. Pl egy 100W-os izzó kb
0,43A-t vesz fel.

A kondin ez az áram feszt ejt anélkül, hogy az izzón számottevően csökkenne a
fesz.
A kondifeszt megmérve:
C=i/(U*omega), ahol i az izzó árama, omega meg 314 (rad/s), U meg a kondifesz
V-ban.

Persze, ha azért kérdezed, mert elszállt a kondi, és ki kéne cseréln, akkor ne
csináld meg a mérést. :-)