[Epitesz-barkacs] Keresek gumikábelt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 8., P, 20:30:24 CEST

Zsolt wrote:

> Speakon csatiba tenném bele.
> Szóval ónozzam vagy érvéghüvely ?

Nem tudom, ez milyen csati, de ha bármilyen csavaros szorításról van szó, a
forrasztást mindenképpen felejtsd el, a pákát be se kapcsold, elő se vedd. :-)

> Vagy egyáltalán minden hókuszpók nélkül csavarozzam bele az
> összecsavart rézszálakat?

Még ez is jobb, mintha forrasztott véget csavarozol bárhova. Az érvéghüvely két
okból használatos: egyrészt egyben tartja a szálakat, a csavar mindet
szoríthatja általa. Másrészt nem jöhet létre sorkapocsnál, hogy egy-két szál
észrevétlenül mellé megy, át a másik sorkapocsba, ahol zárlatot okozhat (ipari
alkalmazások, üzembiztonság). Valamint a műanyagos érvéghüvely megfogja némileg
a szigetelést is, ezért kevésbé hajlamos rezgéstől, mozgatástól tőben eltörni a
kanóc.

Hátránya: Kell (célszerű) hozzá rendes climpelőfogó, valamint a csavart is úgy
meg kell tudni húzni, hogy az érvéghüvelyt meg tudja nyomni rendesen.

(Régebben nem ismertem az érvéghüvelyt, nem volt divatban, és de a sorkapcsok
már nem úgy szorítottak, hogy jön egy csavar vége, és nekimegy a szorítandó
huzalvégnek. Ekkor egész megbízható volt az a kötés, hogy dupla hosszúra
blankolt kanócvég összesodor, visszahajt félbe, úgy bedug és megszorít.
Elektromosan tökéletes.)