[Epitesz-barkacs] duna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 10., V, 10:52:18 CEST

Ma korán reggel ellambadáztam egy kis sétafikálásra. Megnéztem a ménkű alacsony
vízszintű dunát egész közelről, szóval lemásztam a budafoki parton az aljára,
ahol már fövenyes a part, nem meredek. (Asszem így kell mondani azt, amikor
lankásan lejt a part a víz felé, aztán a vízben is tovább, be lehetne sétálni,
ha nem lenne ilyen hideg.)

Meglepően tiszta a víz. Szaga sincs, mint régebben szokott lenni. Lehet, hogy
már érezteti a hatását, hogy beüzemelték a csepeli szennyvíztisztítót?

Milyen lehet most Bp fölött, pl szentendrénél vagy még följebb, a dunakanyarban?
Talán a sziget északi csúcsán, kiszoroszinál lehet a legtisztább, ahol a duna
közepe látható, melegben meg fürödhető.

Érdekes emberek járkálnak ilyenkor reggel. Szembe jött egy szipus, hajléktalan
aludt a park egyik padján, közben sportoló ifjak futnak, majomszájú
öregasszonyok jönnek kifelé a templomból később, én meg süttetem a napon a
sérült lábamat, hátha a napfény is hatásos, nem csak a fenyőmártaféle evolit
lámpa. :)

Tényleg, mitől olyan majomszájúak ezek az öregasszonyok? (Lehet, hogy csak a
katolikusok. :) ) Sokat láttam, el is csodálkoztam. Biztos rendesek meg semmi
baj, de átgondolásra méltónak látom ezek után azt a nézetet, miszerint a majmok
szája anatómiailag alkalmatlan a beszédre. :)